مصاحبه الهام افروتن با خبرگزاری ایرنا

   "الهام افروتن" روزنامه‌نگار نشریه محلی "تمدن هرمزگان" اقدام به خودکشی خود را قویا تکذیب کرد و از تبلیغات فرصت طلبانه رسانه های بیگانه ابراز انزجار کرد.
وی که به اتهام توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی هم اکنون در بازداشت موقت بسر می برد ، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تصریح این نکته که مطلب منتشره به هیچ عنوان تالیف و نوشته خودش نبوده‌ است ، افزود : این مطلب را کاملا ناآگاهانه و با جستجو در اینترنت پیدا کردم.  

الهام افروتن سمت راست تصویر

  وی همچنین ضمن تکذیب حضور خود در بند انفرادی گفت : من به مدت ‪ ۹‬روز در بند انفرادی زندان بندرعباس حضور داشتم ، اما به محض انتقالم به تهران فقط ‪ ۲۴‬ساعت در بند انفرادی زندان اوین بودم و پس از آن به بند عمومی منتقل شدم.

  افروتن در تشریح شرایط خود اذعان داشت : من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی هستم و علاوه بر اشتغال در حرفه روزنامه‌نگاری ، به علت نیاز مالی بعنوان دستیار دندانپزشک نیز در بندرعباس کار می‌کنم.

  وی افزود : من در نشریه محلی "تمدن هرمزگان" به مدیر مسوولی "دیرباز" نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بعنوان خبرنگار کار می‌کنم و بر خلاف شایعات منتشره ‪ ۱۹‬ساله نیستم ، بلکه ‪ ۲۱‬سال دارم.

  وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود : روز شنبه و یک روز پیش از عید غدیرخم که کسی از مسوولان نشریه در محل حضور نداشتند و بخشی از صفحه مورد نظر خالی بود ، من با جستجو در اینترنت مطلبی را تحت عنوان "راههای مقابله با ایدز را علنی کنیم" از فردی به نام "م . ف سخن" انتخاب کردم و بدون دقت کافی برای صفحه‌بندی فرستادم.

  افروتن با تصریح مجدد این نکته که مطلب منتشره تالیف او نبوده است ، افزود : این مطلب نه از روی غرض ورزی بلکه کاملا ناآگاهانه انتخاب و منتشر شد و یک هفته پس از آن در شرایطی که فقط ‪ ۱۵‬نسخه از نشریه به فروش رفته بود و الباقی نشریه توسط وزارت اطلاعات جمع‌آوری شده‌ بود، منتشر شد.

  وی تاکید کرد : من فرزند یک نظامی شرافتمند هستم و خودم را فرزند انقلاب و مدیون زحمات امام خمینی (ره) می‌دانم و تحت هیچ شرایطی قصد توهین و بی‌ادبی نداشتم.

  وی اذعان داشت : شاید باور نکنید اگر بگویم خودم هنوز هم مطلب مورد نظر را به طور کامل مرور نکرده‌ام و از جنجال پیش آمده متاسفم.

  افروتن با تکذیب شدید انتشار خبر خودکشی‌اش در زندان اوین گفت : متاسفانه شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی از افراد فرصت طلب با انتشار اخبار کذبی مبنی بر خودکشی من در زندان ، موجب تحریک افکار عمومی شده‌اند .

  افروتن افزود : من هم‌اکنون در اتاق یک بند عمومی زندان اوین بخش نسوان بسر می‌برم و شرایط بسیار مطلوبی دارم و هم‌بندیهای من عمدتا زنانی هستند که به علل مالی در زندان بسر می‌برند.

  وی با اظهار انزجار از این که تعدادی از گروههای سودجو و معاند انقلاب از این موضوع سوء‌استفاده شخصی و هدفمند کرده‌اند ، تاکید کرد : من اصولا سیاسی نیستم و به هنر علاقمندم و هرگز قصد جنجال پردازی را نداشتم.

  وی گفت : از روح بلند امام (ره) و مردم بزرگوارم که باعث جریحه دار شدن احساساتشان شده‌ام ، عذر تقصیر می‌طلبم.

  افروتن بیان داشت : پیش از ورود به زندان تصورم از محیط زندان همان تصویری بود که در فیلم " زندان زنان" دیده بودم اما اکنون می‌بینم که زندان آنجور که مردم عادی تصور می‌کنند ، نیست و هم‌اکنون حتی رییس زندان اوین و دوستان همبندم نسبت به سرنوشت من علاقمند شده و مطمئن به اشتباه من شده‌اند و می‌دانند که در وقوع این اتفاق ، عمدی در کار نبوده‌ است.

  وی با اشاره به این که علاقه‌ی وافری به نگارش قصه برای کودکان دارد افزود : می‌خواهم پس از آزادی از زندان به کار نگارش و تدوین کتاب برای کودکان مملکتم بپردازم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

نظرات 8 + ارسال نظر
فرزادجاسکی جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام. جاتون خالی از ساعته ۱۰:۴۸ تا ۱۱:۰۴ بارانی در جاسک بارید که نگو و نپرس.
راستی هرا جان این هادی چه میگه؟
بعدش هم به امید آزادی این روزنامه نگار جوان. گر چه اشتباه کرده ولی از این به بعد خداوند یارش باشه....

ورستا شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:49 ق.ظ http://veresta.blogfa.com

سلام ...دگه ورستادم ...بدو بدیدنم

م. ح شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:37 ب.ظ http://ship.blogfa.com

فقط خدا کنه بی خیالش شوند
من که چشمم اب نمی خوره ، این سردمداران مملکت او را ببخشند

پیله شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:41 ب.ظ

چه تفاهمی!!!

هرمز دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:06 ق.ظ http://armous.blogfa.com

سلام هرا عزیزم
لطف کردی این خبر رو نوشتی امیدوارم با بخشش خانم الهام افروتن این مسئله خاتمه پیدا کنه
موفق باشی

صبرا سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:56 ب.ظ

موفق باشید

اکسیر جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:18 ق.ظ

خوانش شد به امید سلامتی همگان

رسول صا حب چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:26 ب.ظ http://tyty.persianblog.com

با سلا م

من بعنوان یک مسلمان وقتی میخوانم که مولی علی(ع) در برابر
کسی که آب دهان بصورت مبارکش پرت میکند ..چگونه عمل میکند مورد فوق هم مبنا ئی برای بازداشت یک دختر در باز داشتگاه که جا یگاه مجرمین نا باب است را نمی بینم و مطمئنا روح بزرگ حضرت اما م هم از این با یت نارا حت است حا ل چه دست های در صد د نا بودی اسلام است واله اعلم ولی بدانید
با حرکت های خود سرانه همه چیز را حتی انسا نیت را زیر سوال خواهید بر د ...هر گز همیشه چنین نبوده وچنین نخواهد ماند....من بعنوان پیشگو ئی اعلا م میدارم ..ظهور یک منطق و حقیقت در جها ن هستی بسیار نزدیک است
آ قا یا ن چرا چنین ضر به بر تما م اسلام و انسا نیت می زنید
این کار شما ا ز شهید کردن امام حسین هم بد تر است به همان امام بز رگوار خمینی بت شکن کار شما بسیار ناپسند است وروح امام در عذاب ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد